2014. február 24., hétfő

BME zöld


A "Belvárosi bérházak" témát levettem a listáról, mivel ötletem nincs, milyen megközelítésből akartam írni a dologról, plusz a Nem nézünk fel posztban már eléggé jól kifejtettem a véleményem.

A BME zöld esetében azonban tökéletesen emlékszem, miről akartam beszélni (még ha kívülállóként olvasva a cím elég kriptikusnak is tűnhet). Rövidke írás lesz mondjuk, mert csak arról van szó, hogy a BME valamikor, a 90-es évek környékén vehetett párszáz hektolitert egy bizonyos pasztellzöld árnyalatú festékből, amellyel aztán az 1-es és 2-es kampusz több épületében is lefestettek jóformán mindent, ami vízvezeték, ablakkeret vagy fűtőtest (ez különösen a fehér fal előtt futó vízvezetékek esetében kellemetlen, ahol más helyeken éppen igyekeznek a tökéletes kamoflázst megvalósítani). Ilyen árnyalattal találkozni a K, F, Mm, Mt, R, T, H, G épületekben (amiről tudok, de lehet, több is van), illetve néhány kültéri alkalmazásban is. Az árnyalat szokatlan (nem az a szocreálzöld, és nem is kalapácslakk-kék), és az egységesítés is fura. Azt sugallná, hogy a BME épületei átestek egy átfogó felújításon valamikor 20 évvel ezelőtt (jelenleg ilyenről nem tudok, a levéltárban pedig nem fogok utána nézni).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése