Amikor már nem volt épület, csak a nagy gépdínók csámcsogtak a hatalmas vasbeton-, szigetelés-, és drótkupac tetején, az egész buszpályaudvart fogták, és átköltöztették hátra, a régi P+R parkoló mögé, de azzal a csellel, hogy a buszok nem oda voltak kitáblázva (noha onnan indultak), hanem az első megállóba, (=tömegszállás a
Sibrik felüljáró alatt), ahová mindegyik busz befutott, és csak azután mentek tovább a vonalukra. Eközben a régi Köki helyén gőzerővel épült az új pláza, még ha 2009 nyarára le is álltak az építkezéssel, mert perrel fenyegetőztek a helyiek. A következő nagy lépés az új peron építésének kezdete volt. Sokáig csak találgattuk, mi lehet, aztán kezdett körvonalazódni a terv. Azóta az első átjáróhíd beemelése is megtörtént a pláza és az egyik köztes lépcsőfeljáró közé., továbbá két mélygarázslejáró is épült, és a megmaradó régi felüljárót is elkezdték újraburkolni.
Amiért írok, az az új peron átadása nyomán támadt médiaérdeklődés. A BKV figyelő reagált erre az indexes cikkre, úgy olvastam én is, és meglepődtem a cikkíró kifogásain. Ezt az építkezést azzal a hasonlattal szoktam jellemezni, hogy olyan, mint kicserélni egy asztalt úgy, hogy közben rajta van a teríték. Egy közlekedési csomópont átépítése forgalom alatt hatalmas építészeti, és logisztikai kihívás, és szerintem elég ügyesen, hatékonyan csinálják. Igaz, már az idejét sem tudom, mióta várjuk az új plázát, ettől függetlenül be kell látni, hogy jó tempóban, és koordináltan dolgoznak a munkások.
És akkor nézzük külön a peront: egy hónapja kezdtek igazán mozgolódni az ügyben. Elkezdték befedni az új peront (az érkező vágány jobb oldalán), eltávolították a paravánt, amely elzárt az építkezést a metrótól (és amely miatt csúnyán elmérték magukat először. Burkoltak, villanyoztak, eközben a régi peronon pedig felszereltek egy rahedli horganyzott villanyoszlopot (ehhez használhattak volna legalább lézeres nyomkijelölőt... vagy egy spárgát),
és elbontották a középen lévő dolgokat (pl. duhányárubódé, kólaautomata, stb.). Aztán egy mágikus naptól fogva (kedd) már nem a bal, hanem a jobb oldalon kellett leszállni a metróról a végállomáson (enyhén mulatságos, ahogy a többszöri bemondás ellenére mindenki balra áll). Az új metróperonnak természetesen korántsem ez a végleges formája, ez egyértelmű. Annak meg külön örülök, hogy az üveglépcső kiesett, és a peronról rögtön a pályaudvarra lehet sétálni. Mert azt a lépcsőt a tervezett kapacitásának tízszeresén üzemeltették évekig, és ha az ember beragadt a totyogó tömegbe, le is késte a buszát. A peron másik felén is voltak módosítások: ott azzal játszottak, hogy hol vanak a lépcsőlejárók az állomásépületből, és hol van a tömegszállás. Sok permutációt végigpörgettek (aszerint, hogy épp hol építkeztek), most épp úgy áll a dolog, hogy egy ideiglenes gipszkarton folyosón (amelyiknek az egyk falán a Greenpeace tűzoltó mókusa látható) lehet kijutni a felüljárórészből.
Szóval most itt tartunk, de elvileg lesznek még változások. Egy buszsofőr kontaktom pl. azt mondta, hogy egy ponton foghatják az egész végállomást, és átpakolhatják a Határ útra.
Amiért írok, az az új peron átadása nyomán támadt médiaérdeklődés. A BKV figyelő reagált erre az indexes cikkre, úgy olvastam én is, és meglepődtem a cikkíró kifogásain. Ezt az építkezést azzal a hasonlattal szoktam jellemezni, hogy olyan, mint kicserélni egy asztalt úgy, hogy közben rajta van a teríték. Egy közlekedési csomópont átépítése forgalom alatt hatalmas építészeti, és logisztikai kihívás, és szerintem elég ügyesen, hatékonyan csinálják. Igaz, már az idejét sem tudom, mióta várjuk az új plázát, ettől függetlenül be kell látni, hogy jó tempóban, és koordináltan dolgoznak a munkások.
És akkor nézzük külön a peront: egy hónapja kezdtek igazán mozgolódni az ügyben. Elkezdték befedni az új peront (az érkező vágány jobb oldalán), eltávolították a paravánt, amely elzárt az építkezést a metrótól (és amely miatt csúnyán elmérték magukat először. Burkoltak, villanyoztak, eközben a régi peronon pedig felszereltek egy rahedli horganyzott villanyoszlopot (ehhez használhattak volna legalább lézeres nyomkijelölőt... vagy egy spárgát),
Szóval most itt tartunk, de elvileg lesznek még változások. Egy buszsofőr kontaktom pl. azt mondta, hogy egy ponton foghatják az egész végállomást, és átpakolhatják a Határ útra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése