2011. május 15., vasárnap

BKV: fejreállítjuk a várost

"Tájékoztatjuk tisztelt utasainkat, hogy a kettes metró a Deák tér és a Déli pályaudvar közt műszaki okok miatt nem közlekedik". Ezzel az egy mondattal húzták keresztül minden számításom ma reggel, de ne szaladjunk ennyire előre. Ma túrázni voltam. A túrás reggelekről azt kell tudni, hogy a közlekedés nagy előszeretettel dönt úgy, hogy ezeken a reggeleken szúr ki velem. Vonat kimarad, vonat késik, vonat áll a nyílt pályán, busz késik útépítés miatt, stb. Ma reggel rendben, időre jött a szép új Flirt szinte üresen, hangtalanul siklott a Nyugatiig. Ott átszálltam a kék metróra, és bármiféle komplikáció nélkül visszamentem a Deákra, hogy onnan a piros testvérével juttak a végcélomhoz: a Batyira.
Ekkor mondták be a már fentebb említett szöveget. Lenn a peronon álldogáló látmellényes forgalmisoktól hallottam, ahogy másnak magyarázzák, hogy a 9-es busz megállójából megy a pótlás. Felérve a felszínre lövésem sem volt, az hol van, így elindultam a legközelebbi út irányába. Akkor láttam, hogy jó helyen járok, amikor megláttam két zavarelhárítós Roomster-t, és 4 csuklósbuszt egymás mögött. Elöl egy szóló busz állt, annak, és a mögötte álló csuklósnak volt nyitva az ajtaja (első kép). Balga módon gondoltam, hogy mivel egy szóló, és egy csuklós töredékét sem teszi ki egy metrószerelvény kapacitásának, ezek egyszerre indulnak, és egy felé mennek, így felszálltam a csuklósra. Amikor indulás után azt mondta a sofőr, hogy az első megálló a Déli lesz, gondoltam, csak tévedett. Aztán amikor valóban a Délinél álltunk meg, azon kezdtem gondolkodni, miért nem sorrendben megyünk. Aztán amikor következőnek a Moszkván megállt, és azt mondta, végállomás, azon kezdtem gondolkodni, vajon az édesanyja egészsége hogy szolgálhat. Kiderült, hogy a gyorsított pótlóra szálltam, amely csak ezen a két helyen áll meg. Kérdem én: ha (eddig általam sosem hallott módon) előrukkoltak egy ilyen furfangos pótlási szolgáltatással, mi a jó fenéért nem tájékoztatják róla az utasokat? Egy sorstársam, aki szintén a Batyira igyekezett volna, kérdőre vonta a sofőrt, de nem sok szimpátiát kapott. Elmondása szerint ő direkt meg is kérdezte felszálláskor, hogy a Batthyány-t érinti-e a busz, és jóváhagyó választ kapott. Már éppen kezdett volna tetszeni, ahogy a BKV a helyzetre gyorsan reagálva akciócsoportot vezényel a helyszínre, és intézi a pótlást, éppen kezdtem volna vizsgálni egy ilyen szituációt a közlekedésmérnök szemével, amikor visszarántott a valóság: az utastájékoztatás a gyengéknek való. Fogtam tehát, és lesétáltam a Batyira.
Hazafelé menet sem hagytak unatkozni: a Köki Terminál építése miatt (melyről szintén fogok helyzetjelentést írni) május 7-étől egész június közepéig hétvégente a Köki és a Határ út közt ingavonat jár. Viccesen oldották meg a hatékonyságot: az ingavonat mindkét vezérlőkocsijában van egy sofőr-segédvezető páros, (így megspórolva az állomási átrohangálást), akik a Köki és a Határ út közt kötélhúzást játszanak a metróval, döntetlen eredménnyel. El kell ismerni: a kékmetró változásainál az utastájékoztatás legalább tisztességes (korábban is, amikor ilyen volt, és most is). Végül egy személyes megjegyzés (hisz egy személyes blogon ilyenből úgyis kevés van): nem tudom, miért pont ez a parasztbácsi lett a BKV mascott...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése