2012. január 14., szombat

Áttekintés a Blogról II.

És akkor most nézzük a statisztikákat:
E bejegyzés megírásáig összesen 8460 alkalommal jelent meg a blog valakinek a monitorán, telefonján, iPadjén (később erre is kitérek), ezt bárki leolvashatja a jobb menüoszlop legalján a számlálóról. Reprezentatív módon van mellette bal oldalt egy kis grafikon is, amely nagyjából sejteti a forgalom ingadozását. A blog írójának azonban ennél sokkal részletesebben is rendelkezésre áll a napi/havi/évi oldalletöltések kimutatása.
Ha most csak az elmúlt hónap értékeit nézzük (az összesített sajnos nem szemléletes, alig látszanak rajta a részletek) kitűnik kapásból két időpont, december 19-e és január 10-e. Visszakereséssel rögtön látszik, hogy mi magyarázza ezt a "lopott forgalmat": december 19-én a 193E-s busz elsőajtósításáról írtam, január 10-én pedig a BKV csődjéről spekuláltam, akkor ezek forró témák voltak, sokan rágugliztak, és nálam kötöttek ki. De ugyanez volt elomdható az októberi időszakra is, amikor pedig majd' 100 látogatóm érkezett naponta a Köki terminállal kapcsolatos keresésekből adódóan.
Itt is vannak furcsa dolgok: fogalmam sincs például, hogy hol jár a 999-es busz, vagy egyáltalán létezik-e, de az is biztos, hogy soha nem írtam róla. :D A "Franc pláza kőbányán" pedig röhögni lehet: valóban írtam plázáról Kőbányán, meg Francról is (melynek polgármestere vagyok), de nagyon nem egyszerre. Na meg az is érdekes, hogy a BME F229-es termére kerestek háromszor, ezek szerint csak én írtam az ott tapasztalható nemkívánatos mini-földrengésekről.
Ha már a forgalom forrásáról van szó, arra is van kimutatás, és ott is találtam érdekességeket.
Atekintetben mondjuk nem ért nagy meglepetés, hogy a forgalom nagy része a Facebook-ról származik, lévén a törzsolvasók onnan értesülnek egy-egy új postról. A Google-os keresés sem nagy meglepetés, mint már korábban néztük, onnan jön a potyaforgalom. A GrafUrtól származó forgalom már meglepett, nem is tudtam, hogy kitette a linkem az ajánlóba, azóta viszonoztam a gesztust :D (Közhírből kollégám, ő is jófajta blogot vezet) Érdekes még a sorban következő domar.ru, amely szerintem a vírusterjesztésnek egy új fajtája, ugyanis fogalmam sincs, milyen okból linkelne ide egy orosz oldal, viszont (mivel a blogíró kíváncsi), rákattintottam, és egy nagyon gyanús oldalon találtam magam, ahol nem is időztem sokat ezután. Van még tunéziai és német google, és mégegy ismeretlen oldal. És ha szóba kerültek a nemzetiségek:
Nem tudom, az orosz megkeresések a fent említett gyanús oldalról származnak-e, mindenesetre van félig orosz származású olvasóm, nem is egy! Ugyanígy volt kinek elszámolnom a mostanra már eltűnt írországi oldalletöltéseket. Románia, Németország és Tunézia kapcsán már nem tudok kire gondolni. Ami az Államokat illeti, arra is van tippem. Végül pedig a bevezetőben firtatott megtekintési módok:

A világ nagy része lángoló rókán böngészik, nincs ebben semmi meglepő. A Chrome a szilárd második, mögötte kullog az Internet explorer, végül pedig a hipster böngészők: az Opera és a Netscape. Oprendszerek tekintetében toronymagasan vezet a Windows (hiába, ezen a piacon tökéletesen működött az elsőként érkező egyeduralma), utána Linux, mögötte az Apple fanboyok és fangirl-ök, az utolsó helyen pedig nem is tudom, mi áll... Google a barátom, most már tudom. És itt megint nem szerepel két érdekesség, amely korábban leolvasható volt: megtekintések Androidról és iPadről (igen, az iPad-et is tudom kihez tenni :D) Már csak ezért is jó, hogy a blog optimalizálva van telefonos megjelenítésre is, hogy tényleg akárhol, akármikor olvashasd "A Közlekedésmérnököt"! :D

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon durva, en nem gondoltam volna, hogy ennyi mindent tudsz az olvasoidrol, illetve ott legbelul tudtam, hogy a nagytestver mindent lat, de igy leirva sokkolt a dolog.
    Amugy van egy gyuros kis csoporttarsunk Romaniabol, en ra tippelnek...

    VálaszTörlés