2011. október 6., csütörtök

Progress report a Kökiről 2.

Szépen is néznénk ki, ha nem írnék erről a mérföldkőről. Átadták ugyanis az új buszpályaudvart (igaz, nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy félkész állapotban). Vége a határ úti nyomorgásnak, vicces módon az agyontájékoztatásnak viszont nem. Eddig a metrónak meg kellett várnia a Határ úton nyitott ajtókkal, amíg az állomási bemondó ismertette a helyzetet magyarul, és angolul is. Ezalatt legalább a sofőrök tudtak cserélni. Most viszont, az átadás óta a metró a Pöttyös utcánál (ahol csúcsidőben is egy labilis feketelyuk van épp keletkezőben, olyan kevesen vannak) álldogál fél percet, és akkor még keveset mondtam. Először magyarul, majd tört angollal mondja el a pre-recorded hölgy a tudnivalókat, ez ekkor még a szerelvény hangosbeszélőjén történik. Mindez azért, hogy a Határ útra érve kb. ugyanezt meghallgathassuk, csak az állomási bemondón. Egy perc tisztán hozzáadva a menetidőhöz. No mindegy, mondhatnám, hogy fölösleges az ekkora mértékű redundancia az utastájékoztatásban (a rikító táblákkal, rikító mellényesekkel együtt), mert az átlag budapesti nem hülye, pedig deigen. :D Tök mindegy, hogy ki van írva a villamosra, hogy PRÓBAJÁRAT, mindenki az ajtóhoz áll, és hőbörög, amikor nem nyílik, tök mindegy, hogy az állomásügyeletes ötször elismétli, hogy a metró csak áthalad, mindenki néz utána, amikor elment. Szóval igen, szükséges az ilyesfajta gerillatájékoztatás.
Na de akkor talán beszéljünk a Kökiről is. Ismét említeném, hogy az egész kóceráj még erősen építés alatt áll. Olyannyira, hogy az első reggelen a nagy tömeg alig fért el a jelentősen leszűkített metróperonon, ezért a szerelvények csak be-és kicsorogni tudtak az állomásról. A teljes lezárás alatt eltelt időhöz képest mind a régi, mind az új peron elképesztően keveset fejlődött. A tetőszerkezet megépült, el kell ismerni, de az is borzalmasan nyers. Burkolatlan csövek, vezetékek, lyukacsos fém egységelemen függnek a lámpák. Egy szóval van még mit csiszolni, fiúk! A peron közepéről felemelkedő lépcső működik, azon fellépcsőzve jut az utas az új üvegalagútba, amely a Gyorsforgalmi fölött ível át. A felüljáró szintre érkezve (ahol a jegykezelő gépek vannak) nagyon kaotikus, és ronda színvilágú peronzár, és vakvezető sávokat helyeztek el. Ezen (több értelemben is) túllépve a leendő pláza felé találjuk magunkat gyalogolni, ahol egész máig be is lehetett látni az üvegajtón, és el lehetett gondolkodni: te jó ég, hogy lesz ebből 10 nap múlva pláza. De úgy látszik, ezt a gondolatot az építtető is meghallotta, így ma már el volt függönyözve, továbbá egy smasszer is gátolja a túlbuzgó vásárlókat. Maga az épület árkádjai alatt elrendezett buszpályaudvar lineáris felépítésű, elég tágas, és elég szervezett. De ez sincs kész: tegnap például a központi padcsoportok sablonjain üldögélt a megfáradt nép, de például a teljes egység burkolatául szolgáló Viakolor térkövön is látszik egy első, elhibázott (?) sávfelfestés nyoma, melyet szürkével lefestettek. Megjegyzés: nem kevés munka lehetett egy ekkora területet leburkolni térkővel. A Köki népe megszokta, hogy megy, mint a birka, így már előre látom a közel-gázolásokat, mert bár hiába vannak felfestve gyalogos átkelők (képünkön), mindenki fog rohangálni mindenhol pár hét múlva. A busztárolók 45°-os parkolóhelyeiről a csuklós buszok kicsit nehézkesen állnak ki, de ami még érdekesebb, hogy az utasperonokon mindenhol biztonsági sáv húzódik, egy olyan fogalom, amellyel buszközlekedés kapcsán még soha, sehol nem találkoztam. Leendő közúti mérnökként mondom: szerintem túlbiztosítás, és amúgy sem fogja senki betartani. A pályaudvar anyagai egyébként elég egyszerűek, de igényesek is: a pláza falát műtégla borítja, a beton oszlopok, és födémek vajszínűre vannak festve, és esküszöm, még a buszok is szebbek az új környezetben A járatok is jól ki vannak táblázva ideiglenes matricákkal (aranyos, ahogy a matricára magára is rá van írva: "Ideiglenes felirat! Cserélni szükséges!"), viszont csak az adott kocsiállásoknál, összefoglaló direktórium még nem fogadja a lépcsőről érkező utasokat. A sofőrök viszont egy modern, kornak megfelelő tartózkodót használhatnak, amely a pláza épületében került kialakításra, és pont a 193-as megállója mögött van. Belső forrásom szerint zuhanyzó is van (egyelőre zárva), és plazmatévét is kapnak a sofőrök. De mindent nem fogok tudni leírni, képes beszámolóért látogassatok el a Facebook oldalra, azon belül is az Eközben a Városban című képalbumba!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése