2011. október 14., péntek

Hands-on áttekintés a Kökiről

Ígérem, fogok írni posztot a fák szaporodásáról is, de most ez a forró téma, nézzétek el :D. Ma csak egy órám volt (nyolctól tízig), így gondoltam, hazafelé benézek az új plázába, ha már tegnap kijelentettem, hogy nem lesz kész. El kell ismernem, a belteret egész szépen kipofozták, valóban inkább plázának hat, mint építési területnek. De a ráérős szemlélődést későbbre hagytam, hisz mivel MAGYAR vagyok, először természetesen az ingyen cucc után iramodtam. Az eredeti célkitűzés az obis vödör volt, ám mivel feltűnően sok embernél láttam Müller mintás labdát, gondoltam, csak meg keresem én is azt a puccos drogériát. Ez azonban a pláza átellenes végében volt, úgyhogy útközben felmértem a helyzetet: Egyesített Határ út fílingje volt a helynek, már ami a tolongást, és az előrejutás nehézkességét illeti. Mindenütt szórólapot, lufit, és miegymást osztottak, voltak boltok pedig, amelyek előtt szabály szerűen állt a sor, ugyanis a biztonságiőrök a bolt kapacitásán felül nem engedtek be senkit. Szokatlan látvány bárkinek, aki nem élt háború idején.
Mindegy, lassú emberek mögött andalgás és gyors tempózás váltogatásával odaértem a Müllerbe, ahol már idegesítően sok ember kezében volt labda. Az egyiket végül megszólítottam, hogy honnan szerezte, és ekkor tudtam meg, hogy már.... :(.... elfogyott. Így gondoltam, legalább vödröm legyen, irányba vettem az Obit, amely megint az átellenes végben volt. A Müller alsó szintjére vezető mozgólépcsők körül az elválasztó padló oldalát tükrökkel borították, így amikor az ember ereszkedik le, egy pillanatra erőt vesz rajta a vertigo: azt sem tudja, hol van. De impozáns, az kétségtelen.
Az Obiig eljutni sem volt leányabb álom, mint az ellenkező irány, ahol pedig megtudtam, hogy vödröt csak az kap, aki vásárol. Kicsit leeresztve mentem be (mert amúgy is meg akartam nézni pár dolgot), és el kell ismernem: a marketingosztály nem tétlenkedik! Amíg benn voltam, kb. öt percenként szólalt meg a szépen, modulárisan előre felvett bemondás, hogy "Az XY pénztárnál újabb szerencsés vásárló örülhet, mert visszakapta a vásárlása árát." Ez persze ösztönzi a MAGYAR embert, hogy vegyen bármit, hátha. A vérszemre hajlamosabbat pedig arra, hogy vegyen sok bármit. A másik marketingfogás, amely soha eszembe nem jutott volna (kép a facebook oldalon, link alul): a két szintet összekötő, hegymenetben közlekedő mozgójárda melletti kb. 30 centis sávon az apróáruk végig ki voltak téve, mint a Tescoban a pénztárnál, hogy a vásárló akkor is vásároljon, amikor épp szinteket vált. Az ötlet marketing szempontból zseniális, viszont nem magyar-kompatibilis: valaki meglát valamit, felveszi, megnézegeti, eldöntni, hogy nem kell neki, és leteszi egy másik termékkupac tetejére. Szemtanúja is voltam ennek a mozgójárdán töltött röpke idő alatt. Ez után még bementem egy-két boltba, majd fellátogattam a kajaszintre. Onnan láttam, hogy a Vak Bottyán felőli oldal parkosítása már megtörtént, bár a park elég jellegtelen, és egy darab pad sincs, remélem ezen még változtatnak. Viszont ami meglepett, hogy a kajáldák közt a kötelező gyorsétterem elemet sem a McDonalds, sem a Burger King nem képviselte. KFC volt csak, de az nagyon más kategória.
Ha a dizájnt kéne jellemeznem: a beltér mind tervezésében, mind anyag- és színválasztásában emlékeztet az Allee és az Aréna világos sémájára. Vannak szerencsétlenül üresen kongó folyosórészek, amelyek később sem tudom, mitől népesülnének be, de a többi téren sikerült megütni az átlag plázaszínvonalat. Kívülről viszont suta, zaklatott, szinte ronda. Itt egy ablak, ott egy rács, itt vakolt, ott téglás. Mintha bedobták volna a Westendet egy turmixgépbe. Ami pedig a félkész jóslataimat illeti: nem mondanám, hogy tévedtem. Az Obiba átvezető folyoón például nyitva lógtak az álmennyezet panelei, a Tesco alatti mozgójárda mellett az ablakok oszlopain még fenn volt a védőfólia, sok bolt még kiadatlan, sok még beépítetlen, de nem is ez a gond, hanem a pláza környéke. A felüljárók továbbra is botrányosan kaotikusak, félkész ajtók, félkész padlók, nem működő mozgólépcsők mindenhol... Pont, mint tegnap. Nem, mintha számítottam volna rá, hogy egy nap alatt készre építik, csak továbbra sem tartom szerencsésnek, hogy úgy nyissanak meg egy plázát, hogy labirintuson keresztül lehet csak megközelíteni. De nyilván nem volt más választásuk: nem akartak kötbért fizetni a már kiadott, és berendezett boltoknak.

Képes beszámoló a facebook oldalon.

2 megjegyzés:

  1. Teljesen jól leírtad, hasonló tapasztalataim vannak nekem is.

    VálaszTörlés
  2. Most akkor lett obis vödör,vagy lufi vagy valami? :D

    VálaszTörlés