A következő, amit mindig megmosolygok, a semmiből előjövő busz. Ha valakit váratlanul akarnak megölni, elcsapják egy busszal. Nincs ezzel semmi gond, csak hogy van az, hogy egészen a test, és a jármű találkozásáig ez a busz a világ legmodernebb, leghalkabb, zéróemissziós, vízmotorú busza, és csak akkor kezd dudálni, fékezni, és a motorja hangot kiadni, amikor már elsodorta a szerencsétlen delikvenst. Tudnék példát hozni erre a Végső állomásból, a Monkból, Skinsből, és még egy tonna helyről.
Szintén járművekhez kapcsolódik a fantomjármű jelensége. Ha egy filmben kocsi/főszereplő szorul a sínre, és kétségbeesetten próbál kiszabadulni, a vonat csak jön, jön, jön, és kürtöl. Nem lassít, nem fékez véletlenül sem. Mintha nem is ember ülne a vezetőállásnál, hanem a jármű saját életet élne (ha nem is annyira saját életet, mint a Sziki-szökevényben). Ha pedig elsodor valamit, van, hogy meg sem áll, csak megy tovább. Vagy ha meg is áll, senki nem száll ki megnézni, hogy mi történt. A von
Az pedig egyenesen döbbenetes, hogy vannak bizonyos hangeffektusok, amelyek visszaköszönnek mind rajzfilmekben, mind sorozatokban, mind komoly hollywood-i mozifilmekben. Van két konkrét hang, amely nem pusztán hasonló, konkrétan ugyanaz több filmben is. Az egyik egy nyikorduló ajtó nyílása, a másik egy fémes csattanás, amely pl autók felborulásához, fémdarabok égből leeséséhez jó (és a 2012 c. filmben is előfordult, ha jól emlékszem, egy felrobbanó benzinkútnál).
És ahogy megnyomom a "Bejegyzés közzététele" gombot, biztos eszembe jut még csomó elem, amelytől egyik rendező sem tágít, de egyikőnknek sincs annyi ideje, hogy mind felsoroljam.
a Végső állomás azért sok filmes bakira,és "gagyiságra" szolgál megfelelő példával :D
VálaszTörlés