2013. április 12., péntek

Sávelhúzás

Ezt az írást most főleg a forgalomtechnika iránt érdeklődőknek ajánlom, de annak is, akiben ennek kapcsán felmerült, hogy mi is az a forgalomtechnika. Az ugyanis jellemzően egy olyan szakterület, amelyet túlnyomó többségben felhasználói oldalról ismernek az emberek, és mint ilyen, elsiklanak afelett, mennyire komplex is tud lenni.
Csak, hogy ne legyek ennyire kriptikus: a Közúti pályák című tárgyból az volt a házifeladat, hogy tervezzük meg az M3-as szakaszos, egyoldali pályafelújítását sávelhúzásos forgalomtereléssel. Legnotóriusabb ismerőseim emlékezhetnek rá, mennyire szeretem a sávelhúzást, így érthető módon csillant fel a szemem, amikro elkezdtem foglalkozni a dologgal. Kicsit túl is dolgoztam az ügyet, azt hiszem, de legalább élvezettel csináltam (hozzá kell tenni, hogy forgalomtechnikával tervezek foglalkozni majd mérnöki éveimben).
Megjegyzendő az is, hogy erre még senki hozzáértő nem bólintott rá, tehát csak azt mutatja, mire vittem az eddigi mérnöki szemléletemmel. Szóval lehet benne hibás elgondolás, de akkor többszöri átnézés után sem bukkantam rá.

Szerk: volt benne két hiba: az egyik a teljes aszfaltmennyiség kiszállítási időszükségletét számító képletben, a másik pedig az 5 km-es szakasz burkolatának teljes tömegénél - a mértékegységben.

A dokumentáció letölthető itt.

A színes, szagos, képekkel illusztrált rész kb a harmadánál kezdődik, előtte csak az ütemezés kiszámítása szerepel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése