2012. november 10., szombat

Sonci konyhája: Gofri

Úgyis rég volt recept, meg aztán pont ma reggel kedveskedtem magamnak ezzel a pofonegyszerű, viszont annál ízletesebb finomsággal. Igaz, a receptnek van egy gyengepontja: gofrisütőt igényel. Én úgy tizenkettedik szülinapom óta rendelkezem eggyel, ettől függetlenül csak pár hónapja kezdtem én magam sütni vele (a Westendben található gofris hatására). Bár gondolom, nincs akkora borzasztó nagy különbség, ha egyszerűen egy olajozatlan serpenyőbe öntöm a tésztát, hiszen a sütő csak formát ad neki, a hőfolyamat kvázi ugyanaz. Egy másik gyengepontja is volt: cup-os és spoon-os mértékegységek voltak benne, amelyek mivel térfogatra szólnak, az anyag fajsűrűségének függvényében számolhatók csak át tömegre. De ma reggel mindent kimértem térfogatra, majd lemértem tömegre, szóval ezzel már nem lesz gondotok. Na, de térjünk a receptre:

Fahéjas gofri, félkómásan is süthető (kb 8 db jön ki belőle)

száraz hozzávalók:
  • kb. 300 g liszt
  • 3 g sütőpor
  • kb. 55 g porcukor
  • csipet só
  • 1 teáskanál fahéj
nedves hozzávalók:
  • 2 tojás
  • kb 1,25 bögre tej
  • kb 90 g olvadt vaj
  • 1 teáskanál vanília aroma

elkészítés:

- keverjük össze a szárazakat

- keverjük össze a nedveseket

- sűrű kavarás közben öntsük a nedvesbe a szárazat
(a tészta sűrűsége változtat liszttől függően, a ma reggeli adag például egyáltalán nem folyt, míg eddig rendszeresen merőkanállal szedtem a sütőbe)

- hagyjuk állni 5 percig

- süssük ki (gofrisütő hiányában akkor lehet próbálkozni a száraz serpenyős módszerrel is)

-feltétnek remek például a csokiszósz.

-om nom nom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése