Ezesetben azonban nem csak engem ért sokként a bejelentés. A hazai és a világsajtó is ugyanúgy tegnapról mára értesült a dologról, és döbbenten áll a történések előtt. Tegnap egy buszsofőr ismerősöm csak annyit mondott, hogy baj van a Malévnál egy utólag jogtalanná nyilvánított EU-s forrás miatt, akkor még szkeptikus voltam, nem hittem, hogy ilyesmi megtörténhet (úgy látszik, nálam is érvényesül az "olyan nincs, hogy nincs" elv). Pedig, mint látjuk, megtörténhet.
A konkrétumokra nem nagyon térek ki, nem hiszem, hogy bárki innen értesülne a dologról, hisz az indexen is remek percről percre tudósítás olvasható. Röviden ann
Ez azonban csak a nép felé mutatott oldal. Belső körök már régóta számítottak rá. A dolgozók például a bérek kifizetésének nehézségei miatt, de a kormány is elkülönített egy kétmilliárdos alapot a külföldön rekedt Malév-utasok megsegítésére. Csupán a
Mindenki a "velem úgysem történik ilyesmi" elv mentén gondolkodik, amíg az a valami meg nem történik vele, és ez igaz teljes nemzetek gondolkodására is. Emlékszem például, amikor Al Italiával repültem 2007-ben, és akkor éppen az volt csődesélyes. Teljesen máshogy néztem a gépre (rögtön kiszúrtam például a más anyaggal újrakárpitozott üléseket, a barátságtalan utaskísérőket, stb), lejjebb volt a szememben. Viszont ha tegnap utaztam volna Malévvel, ugyanúgy néztem volna rá, mint a csillogó szemű kisgyerekek az 1-es reptér kilátóteraszáról 50 évvel ezelőtt. Mert régi cég, magyar cég, úgysem történhet vele semmi. De ez nem más, mint struccpolitika. Ha megnézzük a nagy nemzeti közlekedési társaságokat, sehol nem túl rózsás a helyzet. A MÁV legendásan veszteséges cég már nagyon régóta. El is szomorodtam, amikor ezt a videót néztem a fénykorából. A BKV-ról pedig nem is kell mondanom semmit, néhány poszttal ezelőtt foglalkoztam vele (lustaság esetén klikk az írás elején az olyan nincs, hogy nincs elvre). Egyedül talán a Volánbuszról nem hallunk rosszakat.
Múlt hónapban beszéltem a kedvenc közlekedésüzemis tanárommal e cégek lehetséges jövőiről, és felmerült a Malév újraalapítása is. Megkérdeztem, miért nem lehet megtartani a cég vázát (név, arulat, a sokak csengőhangját adó legendás szignál, stb), és kikanalazni belülről mindent, ami miatt nem működik. Azt mondta, ez a rengeteg szerződés miatt lehetetlen. Tehát a jelenlegi terv szerint új légitársaságot alapít nemzetünk, bár a márkanevet, és az aköré épült kultuszt meg akarják tartani (nyilatkozta a vezetőség). Addig viszont nem lesz Hungarian Airlines. Külföldről pedig csak annyit látnak, hogy már megint ciki van nálunk. Tényleg lehet, hogy mások szemében mi vagyunk a balkán?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése