2011. szeptember 17., szombat

Lovaskocsikra épült Budapest

Majdnem nem írtam három napon belül... de aztán mégis :D Már megint van négy-öt post ötlet a fejemben, és már megint megtartanám magamnak... De nem! Most akkor beszélek a város infrastruktúrájáról. Nevezetesen arról, hogy ezt a várost (mint a legtöbbet) arra építették, ami akkor volt: lovaskocsi, gyalogos közlekedés, és legföljebb omnibusz. Csoda, hogy az utcák olyan szélesek, mint amilyenek. Tudom, ez így durva egyszerűsítése egy város fejlődésének, de az alapok itt rejlenek. Aztán szépen megjelentek a motoros személykocsik, a villamosok, a buszok, és a város kinőtte magát. Ezért mondom mindenkinek, aki, miután megtudja, hogy közlekedésmérnök leszek, bíztat, hogy majd tegyek rendet. Piszkosul nehéz, ha az embernek meg van kötve a keze, ha adott az infrastruktúra. Eléggé Ádámtól, és Évától kezdtem a téma bevezetését, amely pedig nem más, mint a boltok áruellátása.
Minden reggel a Ferenc körúton szállok át a hármas metróról a négyes-hatosra. A megállóval szemben van egy CBA, és mellette még más boltok, az áruszállítók pedig mindig akkor pakolnak, amikor állok a megállóban, körülbelül 7:50-kor, tehát a reggeli csúcsban. Általában két teherautó rakodik, bár akkor reggel egy haramadik is épp akkor érkezett. Egy teherautó elfér teljes szélességében a parkolósávban, de a harmadik már belelóg a forgalomba. Aznap reggel még a szemetes is jött, és mivel a teherautóktól nem fért oda, a külső sávban állva végezte a szemétürítést.
És ekkor gondoltam arra, hogy nincs-e erre jobb megoldás. Régen például tehervillamosokról (Mukikról) töltötték fel a körúti boltokat a villamos üzemszünetében, hiszen akkor volt A körút, a város üzleti verőere, és ezzel nagyjából kifújt. Ma viszont már mindenhol vannak boltok, a teherautóknak mindenhová el kell jutnia. Akkor viszont nem lehetne ezt éjjel/hajnalban csinálni? Valószínűleg nem, mert az áruszállítókat nem érdekelné, hogy senki nem alszik, ugyanúgy csapkodnának. Maradna a rakodóterületek normális kialakítása, erre viszont nem igen van lehetőség a bevezetőben említett okok miatt. Adott infrastruktúra. Ezért inkább elnézőleg állaították meg a megállási, várakozási tilalmakat a KRESZ-ben, hiszen tudjuk, amíg folyamatos a rakodás, szinte bárhol meg lehet állni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése