Megpróbálom sorra venni, mi mindenre is gondolok. Két éve, amikor egyetemre kezdtem járni, már javában épült a Köki terminál, ezért már a régi P+R parkoló helyén volt a buszvégállomás. Most az egyetemmel járó orbitális életmódváltozás ecsetelésétől természetesen eltekintek, az egy teljesen másik téma. Viszont az egyetemi életen belül is voltak változások: a legnagyobb ezek közül természetesen az osztott BSc képzés bevezetése volt, amely már kezd hatni ránk is, az utolsó évfolyamra, akik még "hibrid" BSc-ben indultunk.
A legtöbb, és legszembetűnőbb változás a közlekedés terén történt/történik. Az például örökösen gondoskodott a szellemi frissességünkről, hogy (mivel a Kökit úgy építik, mintha egy terített asztalt kéne kicserélni, tehát forgalom alatt) állandóan más útvonalon terelték a népet, mindig áthelyezték a megállókat, lépcsőket, peron járható részeit, stb. Aztán jött a vágányzár. Bejelentették a kezdetét, visszavonták, bejelentettek egy újat, azt már tartották. Eközben a metrókon elkezdtek megjelenni a borostyánsárga indításjelzők. A metró maga pedig női hangon kezdett beszélni. Kimatricázták az állomásnév-matricákra a vágányzár információit, aztán átmatricázták, mert elrontották. Aztán a Ferenc körút megállót átnevezték Corvin negyednek, így elkezdték átragasztgatni a régi matricákon. Csak azért, hogy
aztán magukat az állomásnév-matricákat is lecseréljék. De természetesen raktak bele hibát, két megállót (Árpád híd, Forgách utca) felcseréltek, így külön kis matricákat gyártottak ennek orvoslására. Azzal is szórakoztatták a matricákat felhelyező brigádot, hogy az egyik ajtó felé csak a vonalra, a szembelévő felő mindhárom metróvonalra vonatkozó matricákat gyártottak. Láttam olyan matricát, amely alatt szintén új, de a másik ajtó felő való matrica volt. Oops. Aztán a segélyhívókat nagy SOS feliratokkal, és piros-sárga borítással látták el, végül pedig, mivel a BKV úgy tűnik, fuldoklik a pénzben, lecserélték a kb. két éve kihelyezett általános tájékoztatókat (középső ablakon teljes szélességű matrica) a régieknél kisebbekre, és tömörebbekre.
A vágányzár következményeként pedig a buszvégállomás úgy, ahogy van, a Határ útra került (ebbe beleértem a négyelemegyszázas nőt is), és ott is lesz még ki tudja, meddig. Így a Köki és a Határ út teljes utazóközönsége hömpölyög át minden reggel, és délután ezen az (ilyen mennyiségekhez mérten) csöpp állomáson. Ami viszont különösen bosszantó, hogy mivel kocsiállások kialakítására nem volt hely, a buszok csak megállnak a nagy közös megállóban, és mennek is tovább (sidenote: ez az egyetlen hivatalosan kitáblázott hármas megálló, amelyet valaha láttam). Ez pedig azt jelenti, hogy nem lehet a buszban ülve várni az indulást, lehet cserébe pankrációzni, amikor a busz beáll, és rohanni, ha a busz egy már benn álló mögé áll be, és ott nyit ajtót (anyád *****át, hogy egy várakozó, egyébként elegáns üzletember utastársam őszinte reakcióját idézzem az imént említett esetkor).
Emellett persze még említést érdemelnek az átnevezett megállók. Csak az egyetem környékét, ha nézem: Rákóczi híd, Újbuda-központ, Szerémi sor, Karinthy Frigyes út, Corvin negyed... Egyik nap, amikor a 6-ost pótolták a Moszk.. Széll Kálmán tér, és az Oktogon közt, groteszk látvány volt, ahogy két villamos közlekedett egymással szemben, az egyikre Oktogon, a másikra Széll Kálmán tér volt írva. Két éve látom ezt a jelenetet, bizony elképedem.
De jó öreg egyetemünk sem akart kimaradni a mókából, az is megtaposta az amúgy is
fejünk tetejére állított világot. Kampuszfelújításba kezdett, ám a tenderek (láss csodát,) elcsúsztak, így most, évkezdésre örvendeztettek meg minket azzal, hogy két szomszédos épület közti út is 5 perc. A díszburkolat helyenként kész, helyenként nincs, és akkor enyhén fogalmaztam. Az E épület szétvert bejárati lépcsőjén ma reggel egy srác a szemem láttára esett orra, mert elcsúszott azon az esőben sikamlós bútorlapon, amely a padlót volt hivatott helyettesíteni az adott darabon. Mindent kordonok zárnak el, a kert műtárgyai (váltó, hajócsavar, vasmacska) kiforgatva a földből, ezerszámra készülnek az új parkolók. Legalább a tanároknak lesz hol megállnia, és nem előlünk veszik el a helyet. És akkor nem említettem a Z-St költözést, a K épület teljes átszámozását (a Ka26 már pl 38, ha jól emlékszem), sem az egyébként erősen stagnálni látszó Él sportcsarnok projektet. Ilyenkor mindig arra gondolok, hogy ha beleleshettem volna ezekbe a jelenetekbe pár évvel ezelőtt, mennyire csodálkoztam volna, most meg tudomásul vettem, megszokom, továbblépek. És biztos vagyok benne, hogy ha két évvel ez utáni snittekbe kukucskálhatnék bele, ugyanilyen meglepő dolgokat látnék.
A legtöbb, és legszembetűnőbb változás a közlekedés terén történt/történik. Az például örökösen gondoskodott a szellemi frissességünkről, hogy (mivel a Kökit úgy építik, mintha egy terített asztalt kéne kicserélni, tehát forgalom alatt) állandóan más útvonalon terelték a népet, mindig áthelyezték a megállókat, lépcsőket, peron járható részeit, stb. Aztán jött a vágányzár. Bejelentették a kezdetét, visszavonták, bejelentettek egy újat, azt már tartották. Eközben a metrókon elkezdtek megjelenni a borostyánsárga indításjelzők. A metró maga pedig női hangon kezdett beszélni. Kimatricázták az állomásnév-matricákra a vágányzár információit, aztán átmatricázták, mert elrontották. Aztán a Ferenc körút megállót átnevezték Corvin negyednek, így elkezdték átragasztgatni a régi matricákon. Csak azért, hogy
A vágányzár következményeként pedig a buszvégállomás úgy, ahogy van, a Határ útra került (ebbe beleértem a négyelemegyszázas nőt is), és ott is lesz még ki tudja, meddig. Így a Köki és a Határ út teljes utazóközönsége hömpölyög át minden reggel, és délután ezen az (ilyen mennyiségekhez mérten) csöpp állomáson. Ami viszont különösen bosszantó, hogy mivel kocsiállások kialakítására nem volt hely, a buszok csak megállnak a nagy közös megállóban, és mennek is tovább (sidenote: ez az egyetlen hivatalosan kitáblázott hármas megálló, amelyet valaha láttam). Ez pedig azt jelenti, hogy nem lehet a buszban ülve várni az indulást, lehet cserébe pankrációzni, amikor a busz beáll, és rohanni, ha a busz egy már benn álló mögé áll be, és ott nyit ajtót (anyád *****át, hogy egy várakozó, egyébként elegáns üzletember utastársam őszinte reakcióját idézzem az imént említett esetkor).
Emellett persze még említést érdemelnek az átnevezett megállók. Csak az egyetem környékét, ha nézem: Rákóczi híd, Újbuda-központ, Szerémi sor, Karinthy Frigyes út, Corvin negyed... Egyik nap, amikor a 6-ost pótolták a Moszk.. Széll Kálmán tér, és az Oktogon közt, groteszk látvány volt, ahogy két villamos közlekedett egymással szemben, az egyikre Oktogon, a másikra Széll Kálmán tér volt írva. Két éve látom ezt a jelenetet, bizony elképedem.
De jó öreg egyetemünk sem akart kimaradni a mókából, az is megtaposta az amúgy is
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése