2012. szeptember 24., hétfő

ÉLsportolók

Igen, amikor az ÉL épületről írok, a cím mindig szóvicc. Ez ezennel már hagyomány. :D Szóval nem hiszem, hogy bármelyik BME-snek újdonságként szolgálna, miszerint idén ősszel megnyílt a BME Sportközpont, amely a lehangoló, szocreál zombi ÉL épületből született újjá. Világszínvonalú berendezésekkel, modern forma- és színvilággal várja az órarendi kereteken belül, vagy csak szabadidejükben sportoló hallgatókat. Van multifunkciós pálya (kosár, röplabda, tollas, stb), 4 db squash pálya, mászófal az emeleten pedig kardio, spinning és konditerem. Szóval minden, amitől egy gym mainak számít. Négy fajta bérlettel lehet látogatni a komplexumot: A bérletet az kap, aki órarendi tesire jön, B bérletet az vált, akinek nincs tesije, de magánszorgalomból be akar járni, a C jegyek egyszeri alkalmakra szólnak, míg a D a dolgozóké. Én ma vettem át a B bérletemet 5000 forintért, ami 16 alkalomra szól, alkalmanként maximum két óra benntartózkodással. Mindenhez hülye vagyok, ami sport, de hozzáértők azt mondták, ez valóban jó ár (a Sportközpont eleve hallgatói kedvezményként hirdeti). Megkaptam a kártyát, amelyet le is csippantottak, illetve a "karórámat", amely belépőkártya és öltözőszekrénykulcs is egyben. Az öltöző elég tisztességes: :b 160 mgas fém szekrények, előttük paddal. A hallgató keres egy nyitott szekrényt, belerakja, amit bele kell, majd odatartja a szekrényen lévő fekete egységhez a karóráját, amely ennek hatására bezár, és megjegyzi a tulajdonost. Onnantól csak azzal a karórával nyitható a szekrény. A karóra egyébként tud még teljesítményt is mérni, bár arra még nem jöttem rá, hogyan.
És akkor most legyen szó rólam: nem rossz a mozgáskultúrám, és egy fiataltól elvárható erőnlétem is van, de soha nem voltam sportember. Bár a kötelező 4 félév tesiből én 6-ot csináltam, illetve szabadidőmben a bringát sem vetem meg, mégsem voltam soha kimondottan sportos... Érdekes kombináció, de ilyen vagyok. Hogy miért kezdtem most gymbe járni? Eddig sem rohantak utánam a csajok, tehát nem veszítek sokat azzal, ha elárulom, hogy az utóbbi évben, hosszú stagnálás után feljött rám 10 kiló, és ez eléggé zavar. Pont kapóra jött tehát, hogy megnyílt a Sportközpont, ráadásul a hagyományos gyurmázós kondi mellett az egyre népszerűbb kardio edzésformát is kínálják, amely nem badibildingezésre megy rá, hanem fittségre. És ezért mondtam el magamról mindezt, mert mindennek ellenére ott tapostam az elliptikus gépet, meg a bringát, és egyszerűen jó érzés volt csinálni is, meg látni is, hogy majdnem tele van a terem mérnök (és közgazdász-) hallgatókkal, és egyikük sem izompacsirta, de jöttek mozogni, és futnak, tekernek, eveznek, közös célért izzadnak. És ilyen célért én is szívesen izzadok.
Viszont iskolai környezetben az izzadás problémás, tehát a zuhanyzást sem úsztam meg. A zuhanyzó is modern, mint az épület összes többi része, bár papucs nélkül természetesen ide sem ajánlatos beállni. A víz viszont pár fokkal melegebb csak a gleccsereknél, úgyhogy a zuhanyrózsa alatt max gyors átfutás tűnt bölcsnek. Vajon mi lesz télen...
Végül a személyzetről: a veszélyes nevű TNT (Testnevelési tanszék) mindenestül átköltözött ide, és az új helyet megünneplendő új egyenpólókat is nyomattak. Bár nem sikerültek a legmodernebbre (istenem, ingyen is elvállalnám az ilyenek designolását), de mindegy. A portaszolgálaton pedig mindenki mosolygós, és segítőkész, de szükség is van rá: a többiek már belerázódtak, de én ma, az első alkalommal úgy éreztem magam, mint az ősember az űrkorban.

Ami pedig a sajtófotókat illeti: inkább tekintendők illusztrációnak, ugyanis egy korábbi látogatásomról valók. Most eleve nem vittem magammal a mobilt a fitnesszterembe, de gondolom, amúgy sem vették volna jónéven (főleg a csajok), ha elkezdek kattintgatni. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése