2011. november 25., péntek

Hóember az órán

Legalábbis beülhetne egy, fizikai akadálya nem lenne. Gondolná az ember, hogy egy európai uniós tagország egyik legnevesebb, legmagasabb presztízsű egyetemén az olyan alapszolgáltatások, mint az előadótermek, és közös tartózkodó-helyiségek fűtése, biztosított. De tévedne is az ember, ha gondolná, mert beköszöntött a tél (legalábbis az időjárás szerint), az idő egyre zordabb, ilyenkor pedig Reggel nagykabátban végigutazva a várost a hallgató kiengedni, felolvadni vágyna, de nem teheti, mert az előadótermek szélsőséges esetben ugyanolyan hidegek, mint az utca.
Tavaly történt a Ka51-es* (mai nevén talán Kf76) előadóban, hogy kabátban ülve írtam a zh-t, és (nem túlzok!) olyan hideg volt, hogy alig bírtam mozgatni a tollat. Igen, ez egy extremitás, és régen is volt, mondhatná a kötekedő olvasó, de erre is van frappáns válaszom. Most, hogy átkerült a közlekes HQ az STNagy előadóba, újra tűrnünk kell az egyik alapvető szolgáltatás hiányát: múlt héten többen kabátban, kesztyűben kényszerültek jegyzetelni, annyira fáztak (képünkön). Én magam még elvoltam, mert egyébként nem vagyok fázós...
Ma viszont, amikor az E épület tanulóterében ültem (tehát az emeleti körfolyosón), annak ellenére, hogy tavaly mennyezeti fűtésrendszert építettek ki (amilyenről még sosem hallottam előtte), idén pedig nyílászárókat cseréltek, pár óra üldögélés után majd megfagytam. Hatalmas ablaktáblák, márvány padló, a fűtés nem ért semmit.
Számomra ez is csak egy újabb példája a "hallgató nem ember" hozzáállásnak, amit annyira érzek a felsőoktatásban. Elcsépelt bár, de nagyon igaz: csak egy neptunkód vagy, egy adminisztrációs egység, púp a hátunkon, újabb negyed óra plusz a zh javítási időhöz". Megfagysz, rádomlik a menyezet, leszakad alattad az ülés.. Nem érdekes! Na de ezt majd egy következő Requiemben boncolgatom.

* Ez a terem a borzamas fűtése, és a hiányos, szigeteletlen üveg teteje ellenére az egyik, ha nem A kedvenc előadóm: időutazás az 50-es évekbe. Az oldalfalakon a TV boxokban például a mai napig megtalálhatóak a régi, tekerőgombos, szürke katódcsöves televíziók.


2 megjegyzés:

  1. Havilap, általában nincs helye benne aktuális eseményeknek.. És idén már nem jelenik meg több szám

    VálaszTörlés