2013. március 3., vasárnap

Nem ülünk le

Bódog blogja nyomán kipróbálom én is, milyen az, amikor nem érzem szükségesnek 500 oldalt írni, hogy méltó legyen az írás hossza egy bejegyzéshez. Mert gondolom, szívesebben olvastok kicsit, mint semmit.

Szóval a "Nem nézünk fel" témát folytatva gondoltam tegnap arra, hogy nem is ülünk le. A város (pontosabban a belváros) átjáróház lett, mindenki igyekszik valahová, meg sem nézi, hol, min keresztül teszi mindezt. Most, szombaton volt a Természettudományi Múzeumban nyílt nap, és amíg egy barátomra vártam, kerestem, hová tudnék leülni. Találtam is egy jó hosszú padsort, melynek első szegmensében már korhadtak a lécek, és rögtön belémhasított, mennyire megváltozott a fővárosiak és a főváros viszonya. Ahogy leültem, jobbra elnézve megláttam három beton pingpongasztalt. Ki az, aki manapság ilyeneken pingpongozik. Vagy például ki sakkozik a sakkasztalokon (tudjuk, kik). Hatalmas, többszáz megatonnás közhely, de mindenki a telefont nyomkodja, senki nem néz fel, ül le, szívja be a (nem mindenhol szmogos) levegőt, nézi a galambokat. Csak a Margiccigeten, meg a kifejezetten ilyen célú helyeken. De például a Ludovika előtti park teljesen néptelen volt (pár kutyasétáltatótól eltekintve), a régi életnek nyoma sehol. Ugyanez jut mindig eszembe a régi, szovjet lakótelepeken néhol még látható szőnyegporoló rúdról. Manapság ki az, aki leviszi a szőnyegét, és fonott porolóval csapkodja? Vércikivé vált az ilyesmi, sajnos. Érzelmi izoláció, az indivídum tündöklése, csupa ilyen trend figyelhető meg a városiak közt.
Bár!
Hálisten, mostanában újra kezd divat lenni a városi közösség értékelése (hiszen ez is a retró részét képezi, amely a legmenőbb dolog manapság). Óriásplakátok is felvetették pár hónapja a kérdést, hogy miért ne ülhetnék ki egy könyvvel a Deák térre, ha éppen úgy tartja kedvem. De hasonlóan vidám képet mutat egy-egy újonnan átadott közösségi tér hétvégente, például a korábban már említett Kós Károly tér. Szóval zárjunk pozitív hangon: jó irányba mozdulnak a dolgok, megint divat lesz értékelni a városi létet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése