Nagyjából ennyiben lehetne összefoglalni ennek a futótűz szerűen terjedő újdonságnak a lényegét. QR kód alatt természetesen a mátrix kódként is emlegetett fekete-fehér, zilált sakktábla kinézetű kód értendő (a Végzet Mérnökei QR-kódját például megtaláljátok jobboldalt, legörgetve). Tényleg piszok gyorsan terjedt el: 2009-ben még logisztikából tanultam róla, akkor még sehol nem lehetett találkozni vele a termékeken, hirdetéseken, ma pedig az ásványzizen, a villamos oldalán, és a Vízművek épületén is ott van. Hogy mire jó? Megkíméli az okostelefonosokat a gépeléstől. Tényleg csak ennyire... Viszont a koncepció zseniális. Vegyük például az első képen látható citylight-ot. A Moszkv Széll Kálmán téren fényképeztem fél éve, és mint látható, a hirdetés teljes egésze a QR-kód. Hogy mire jó ez? Csak felé tartom a telefonom akár a tér sarkából, és már be is olvasta. Ugyanez volt az elgondolása a Vízműveknek is a korábban említett megoldással. Mondjuk van, amikor elszúrják: például a villamos oldalára pont úgy sikerült felragasztani a hirdetést, hogy a QR-kódba belevágott az indexlámpa. Az onnantól ugyebár használhatatlan.
Szóval elképesztő, hogy két év leforgása alatt nemlétezőből természetessé válik egy ilyen dolog, ez is mutatja a technológia exponenciális fejlődését, amelynek egyre inkább közelítünk a határértékéhez (?).
(A villamosos képet Tinn József töltötte fel a BKV-figyelő Facebook oldalára.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése