
Lassan kezdett csak feltűnni, hogy az itteni buszok sok furcsaságot csinálnak. Elsőként az tűnt fel, hogy a Volvo B7 RLE típusú buszok (amilyenből egyébként otthon is futtat párat a VT Arriva) hang alapján manuális váltósak (tehát a sebességi fokozatok közt több másodperc is eltelik), viszont a sofőr (láthatólag legalább is) semmilyen váltót nem manipulál. Azóta sem vagyok biztos az igazságban, de az egyik német lakótársam szerint ezek szekvenciális buszok, ahol hidrodinamikus nyomatékváltó alkotja a tengelykapcsolót, viszont a váltási jel manuális, nem automatikus, és a gázpedállal lehet fel-le váltani.
Aztán ott van az, amit imádok, de nagyon kevés buszon látni csak (még az itteniek közül is): a váltakozó indexlámpa. Egy lámpa helyett egymás alatt-felett kettő van, és ezek felváltva villognak. A Volvo szereti csinálni, más gyártótól nem is nagyon láttam még. Viszont ami kifejezetten idegesítő, az a klímarendszer. Általában a buszok gördülő szaunaként működnek, néha pedig fagyasztóládaként, de kellemes hőmérséklet egész kevés buszon van csak. Cserébe ott vannak a kicsekkoló-automaták (amelynél az e-jegyet kell leszállás előtt lecsippantani). Ezek hanggal is azonosítják magukat (a vakok számára), ha az ember a terminál tetejéhez teszi a kezét. Ekkor mondja azt a kis szerkeszet, hogy "CHECK-UD". Vagy, ha valaki úgy kapaszkodik, hogy takarja a terminált, akkor "CHE-CHEK-CH-CHEK-UD".

Ami pedig az utastájékoztatást illeti, az megér egy külön írást, így arról később olvashattok!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése