2014. február 17., hétfő

A D porta lámpás csomópontja

Na ez egy olyan téma, amelyről szerintem már minden bőrt lehúztam. Röviden: van egy jelzőlámpa a Ferihegyi út D porta részénél, amelyen értelmetlen jelzéskombináció szokott megjelenni. Erről először a gólyaévemben írtam cikket a régi Közhír blogra, aztán csak meséltem embereknek, mint érdekes anekdota. Természetesen a szakdolgozatomban is elővettem, és majdnem egy oldalon tárgyaltam, mint ékes példája annak, amikor kiegészítő jelzőt nem teli jelzésképű főjelzőhöz csatolnak, vagy, amikor teli és maszkolt jelzőket alkalmaznak együtt (keresztmetszeti és sávonkénti irányítás, ebből valószínűleg most sok minden nem érthető, majd írok róla egy kisokost). Később, amikor a BKK-nál úgymond hatalmi pozícióba kerültem, leadtam a jelenségről egy másfél oldalas jelentést (kérelmet), hogy ugyan javítsák már ki, mert aláássa a közlekedési szakma tekintélyét. Természetesen nem lett a dologból semmi, úgyhogy beküldtem a hülye kresztáblák pályázatra is (arról sem hallottam vissza), viszont legnagyobb meglepetésemre pár hete megkaptam a volt BKK-s kollégáktól a diszpozíciós tervet, amely az >>>ÉÉÉN<<< bejelentésem alapján készült el. Csillogó szemmel vetettem rá magam a módosított jelzéstervre (és találtam is benne pár dolgot, bár nem tudom, jogosan-e, mert megint csend van a dologról). Lényeg, hogy minden közlekedésmérnök életében nagy pillanat, amikor miatta ül be a furgonba a szerelőgárda, támasztja oda a létrát az oszlophoz, mászik fel és kéri el a társától a 6-os kulcsot, stb. Mindez azért, mert én egy íróasztalnál fél évvel ezelőtt azt mondtam, hogy nosza. Amikor az ember szellemi munkája fizikai formát ölt, szép tud lenni. Ettől függetlenül mindig különleges helyet fog elfoglalni ez az idióta jelzőlámpa a szívemben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése